- komplexná špeciálno-pedagogická
diagnostika, poradenstvo a reedukácia
-komplexná špeciálno-pedagogická diagnostika detí a žiakov so ŠVVP so
zdravotným postihnutím (mentálne postihnutie, viacnásobné postihnutie v kombinácii s mentálnym
postihnutím, autizmus alebo iné pervazívne vývinové poruchy s mentálnym
postihnutím)
- diagnostika na zachytenie deficitov čiastkových funkcií podľa Sindelar
- depistáž u žiakov 1. ročníka ako prevencia predchádzania porúch učenia
- čítanie s porozumením – zachytávanie prvotných príznakov porúch
učenie-dyslexie
- bazálna stimulácia, Feuersteinovo inštrumentálne obohacovanie, Hejného metóda
pre vyučovanie matematiky, Fonematické uvedomovanie podľa Eľkonina
–
špeciálno-pedagogické reedukačné stretnutia
- metodické vedenie pedagogických a odborných zamestnancov
Cieľ programu:
Zmapovanie čitateľskej úrovne u žiakov 3. a 5. ročníka ZŠ
Preveriť schopnosti žiakov v oblasti čitateľských zručností, porozumeniaČasová dotácia: jedna vyučovacia hodina.
Forma realizácie: Ide o skupinovú formu, realizovanú v ZŠ. Žiaci po zadaní inštrukcie dostanú čítacie texty, následne pracujú testovou formou každý samostatne. Test zisťuje, ako dieťa rozumie tomu, čo číta. Texty sú primerané veku, schopnostiam a čitateľským zručnostiam pre dané ročníky. Pre 3. ročník sme pripravili tri články a pre 5. ročník štyri články. Po každom článku nasledujú úlohy s možnosťou výberu správnej odpovede. Dieťa má text stále pred sebou a môže ho čítať podľa potreby aj opakovane.
Vyhodnotenie testu: Deťom sú prezentované správne odpovede hneď po vypracovaní a odovzdaní testu. Následne každá škola, ktorá sa zapojí do projektu, bude informovaná o výsledkoch formou percentuálneho vyhodnotenia, pre každé dieťa individuálne.
Cieľ programu:
Zmapovanie čitateľskej úrovne u žiakov 2. a 4. ročníka ZŠČasová dotácia: 15 minút na jedného žiaka
Forma realizácie: Ide o individuálnu formu, realizovanú v ZŠ. Žiak dostane čítací text, ktorý nahlas číta mimo triedy v inej miestnosti so špec. pedagogičkou. Test zisťuje, ako dieťa rozumie tomu, čo číta, akú má techniku a tempo čítania a či má vážnejšie ťažkosti v čítaní. Texty sú primerané veku, schopnostiam a čitateľským zručnostiam pre dané ročníky. Po prečítaní článku nasledujú úlohy s možnosťou výberu správnej odpovede. Dieťa počúva otázky s 3 možnosťami odpovede a volí si jednu správnu odpoveď.
Vyhodnotenie testu: Deťom sú prezentované správne odpovede hneď po vypracovaní a odovzdaní testu. Následne každá škola, ktorá sa zapojí do projektu, bude informovaná o výsledkoch formou písomného vyhodnotenia, pre každé dieťa individuálne.
Realizácia: Prihlásiť sa je možné v priebehu celého školského roka.
Test je štandardizovaný, autormi sú B. Váryová, M. Mikulajová, 2012 Bratislava.
„Komukoľvek môžeš pomôcť, pomôž mu rád, i celému svetu! Už dávno sa hovorí,
že slúžiť a pomáhať sú vlastnosti vznešených pováh.“
(J.A.Komenský)