Špeciálno-pedagogické služby

- komplexná špeciálno-pedagogická diagnostika, poradenstvo a reedukácia
-komplexná špeciálno-pedagogická diagnostika detí a žiakov so ŠVVP so zdravotným postihnutím (mentálne postihnutie, viacnásobné postihnutie v kombinácii s mentálnym postihnutím, autizmus alebo iné pervazívne vývinové poruchy s mentálnym postihnutím)
- diagnostika na zachytenie deficitov čiastkových funkcií podľa Sindelar
- depistáž u žiakov 1. ročníka ako prevencia predchádzania porúch učenia
- čítanie s porozumením – zachytávanie prvotných príznakov porúch učenie-dyslexie
- bazálna stimulácia, Feuersteinovo inštrumentálne obohacovanie, Hejného metóda pre vyučovanie matematiky, Fonematické uvedomovanie podľa Eľkonina
– špeciálno-pedagogické reedukačné stretnutia
- metodické vedenie pedagogických a odborných zamestnancov

Program "Čítanie s porozumením"

Cieľ programu:

Zmapovanie čitateľskej úrovne u žiakov 3. a 5. ročníka ZŠ

Preveriť schopnosti žiakov v oblasti čitateľských zručností, porozumenia
a vnímania čítaného textu

     Časová dotácia: jedna vyučovacia hodina.

   Forma realizácie: Ide o skupinovú formu, realizovanú v ZŠ. Žiaci po zadaní inštrukcie dostanú čítacie texty, následne pracujú testovou formou každý samostatne. Test zisťuje, ako dieťa rozumie tomu, čo číta. Texty sú primerané veku, schopnostiam a čitateľským zručnostiam pre dané ročníky. Pre 3. ročník sme pripravili tri články a pre 5. ročník štyri články. Po každom článku nasledujú úlohy s možnosťou výberu správnej odpovede. Dieťa má text stále pred sebou a môže ho čítať podľa potreby aj opakovane.

     Vyhodnotenie testu: Deťom sú prezentované správne odpovede hneď po vypracovaní a odovzdaní testu. Následne každá škola, ktorá sa zapojí do projektu, bude informovaná o výsledkoch formou percentuálneho vyhodnotenia, pre každé dieťa individuálne.


Program "Skúška čítania" 

Cieľ programu: 

Zmapovanie čitateľskej úrovne u žiakov 2. a 4. ročníka ZŠ
Preveriť schopnosti žiakov v oblasti čitateľských zručností, porozumenia a vnímania čítaného textu

Časová dotácia: 15 minút na jedného žiaka

Forma realizácie: Ide o individuálnu formu, realizovanú v ZŠ. Žiak dostane čítací text, ktorý nahlas číta mimo triedy v inej miestnosti so špec. pedagogičkou. Test zisťuje, ako dieťa rozumie tomu, čo číta, akú má techniku a tempo čítania a či má vážnejšie ťažkosti v čítaní. Texty sú primerané veku, schopnostiam a čitateľským zručnostiam pre dané ročníky. Po prečítaní článku nasledujú úlohy s možnosťou výberu správnej odpovede. Dieťa počúva otázky s 3 možnosťami odpovede a volí si jednu správnu odpoveď.

Vyhodnotenie testu: Deťom sú prezentované správne odpovede hneď po vypracovaní a odovzdaní testu. Následne každá škola, ktorá sa zapojí do projektu, bude informovaná o výsledkoch formou písomného vyhodnotenia, pre každé dieťa individuálne.

Realizácia: Prihlásiť sa je možné v priebehu celého školského roka.

Test je štandardizovaný, autormi sú B. Váryová, M. Mikulajová, 2012 Bratislava.